Sidenavigationsmenu

Online opfindelser

Tabletmarkedet har forskubbet sig

Tabletmarkedet har forskubbet sig

IDC’s seneste analyse af hele verdens tabletmarked er nu ude og tallene for Q3 2012 viser, at markedet på kort tid har flyttet sig markant.

Siden Q3 2011 er selve salget af tablets gået fra små 19 millioner til små 28 millioner på verdensplan. Apples salgstal er selvfølgelig gået frem, men set i forhold til konkurrenterne har Apple mistet markedsandele – fra næsten 60% for et år siden til omkring 50% i dag. Det er især Samsungs nyeste devices (fra 6,5% til 18.4%) og Amazons indtog på markedet med Kindle Fire (fra 0% til 9%), der har gjort indhug i Apples dominans.

Jeg tror på, at større diversitet  er en fordel for alle. Det øger konkurrencen og bringer dermed priserne ned for forbrugerne, det holder alle producenterne på dupperne, så de hele tiden kommer ud med det fedeste produkt, og det er generelt bare lidt sjovere, når der er mere at vælge mellem.

?