Sidenavigationsmenu

Online opfindelser

Mærsk Line – en uventet succeshistorie på sociale medier

Mærsk Line – en uventet succeshistorie på sociale medier

Mærsk Line bliver som en del af Mærsk-koncernen af mange betragtet som en dinosaur, en af fortidenens giganter og bestemt ikke en moderne, åben, fleksibel virksomhed. Så at Mærsk Line på et år med et meget lille budget er blevet til en succeshistorie på sociale medier er yderst overraskend. Jonathan Wichmann fortæller på Kforum detaljerne indefra og hvordan det kunne lade sig gøre.

Men én ting må man give dem: de har det visuelle materiale til at blive en succes på alle medier, hvor flotte billeder trækker brugere til. Og det er efterhånden tilfældet på de fleste, så selvfølgelig er Mærsk Line en visual succes på Pinterest og Instagram og til dels Facebook, men efterhånden også på Twitter og LinkedIn. Gigantiske skibe er imponerende, så lidt billede-porno af den slags kommer man selvfølgelig langt med.

Udover det grafiske har de dog klaret sig imponerende flot på mange andre fronter ved at kunne reagere hurtigt. Jonathan forklarer, hvordan de planlægger meget lidt, men har carte blanche til at være spontane og bruge de enkelte medier, som det passer sig, og reagere, når der sker noget uden at diskutere med en stor stab først.

Mærsk Line fortæller gode historier – uanset om emnet umiddelbart lugter af god eller dårlig PR for virksomheden. Og det virker!

?